Види булінгу в дитсадку
Булінг (від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи
дітей стосовно іншої. Як організувати інклюзивне освітнє середовище Булінг у
ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти
застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи,
приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.
Хто провокує булінг в дитсадку
Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в
ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу
сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за
зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник
вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в
собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із
зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків –
проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або
члени сім’ї: – б'ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у
присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки
дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють
(неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти
потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та
соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські
взаємини з однолітками у групі.
Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО
Дитина-жертва булінгу поводиться незвично.
Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома:
– не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до
дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче,
вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають
боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в
парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх,
спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій
нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає
поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі
в театралізації чи грі – не має друзів у групі.
Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/2625-bulng-v-zdo-mf-chi-realnst
Консультація для педагогів:
«Створення умов для психологічного комфорту дитини у дитячому садку»
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.